מוקד טלמיטינג – מעכשיו גם לעסקים קטנים.

אם אתם מגיעים מעולמות המכירה בוודאי שמעתם על המושג הזה שנקרא מוקד טלמיטינג.

ישנם לא מעט ארגונים המפעילים מוקד שכזה, כחלק ממערך המכירות כי הוא המנוע לצמיחה בלקוחות.

מוקד טלמיטינג מנוסה ומקצועי הוא המפתח להצלחת כל ארגון ובית עסק, מכיוון שהוא אחראי ליצירת הקשר הראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי ותפקידו לפתוח דלתות לאנשי המכירות בארגון.

האם מוקד טלמיטינג מתאים לכל ארגון ובית עסק ?

אין ספק שחלומו  של כל ארגון ובית עסק, הוא לראות את היומן עמוס בפגישות עם לקוחות פוטנציאליים.

בארגונים גדולים מערך המכירות בנוי ממספר חוליות, ולכל חוליה יש את התפקיד החשוב שלה.

סוכני המכירות בארגון לא יכולים להתקיים ללא מוקד טלמיטינג מקצועי שיוכל לספק פגישות איכותיות.

בית עסק קטן כדוגמת סוכן ביטוח או יועץ משכנתאות, אינו מנהל מערך של מוקד טלמיטינג כי עלויות ההקמה והאחזקה של מוקד זה הינם גבוהות.

הבשורה המשמחת היא, שמהיום גם עסקים קטנים יכולים לשכור את שירותיו של מוקד טלמיטינג חיצוני, אשר יספק עבורם פגישות איכותיות שיובילו להגדלת המכירות.

מהם התהליכים לקביעת פגישה דרך מוקד שכזה ?

בכדי לבנות מערך מוצלח של מוקד תיאום פגישות וטלמיטינג, חשוב להגדיר עקרונות ותהליכים נכונים לפני יצירת הקשר עם הלקוחות, בכדי שהפגישות אכן יצליחו ובסופו של תהליך אותן פגישות יומרו למכירות .

הדבר נכון גם כאשר עסקים קטנים מעוניינים לשכור שירותים אלו דרך מוקד טלמיטינג חיצוני, וחשוב לבחון את כל הפרמטרים בכדי שהתוצאה תהיה לשביעות רצונכם.

מאגר נתונים מותאם. יש לוודא כי אנו פונים למאגר נתונים על פי חתך המדויק עבורנו. כאשר נפנה לקהל הלקוחות (Data) המותאם למוצר או לשירות שלנו  נחסוך זמן ונגלה שזוהי התחלה מעולה בקשר עם הלקוח. 

בניית תסריט שיחה. חשוב להיות חדים וממוקדים במגע הראשוני בשיחה, להציג את התועלות שהלקוח יקבל מאיתנו, דבר זה מצריך הבנה ומענה לשאלות שעלולות לצוץ מצידו של הלקוח.

תסריט שיחה נכון יעזור למשוך את הלקוח בשיחה, אך עדיין להשאיר אותו סקרן בכדי לקיים את הפגישה.

פתיחה מרשימה. הרי ידוע שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, ובשיחה טלפונית של מוקד טלמיטינג הפתיחה חשובה על אחת כמה וכמה.

חשוב להבין שישנן שניות בודדות בכדי לגרום לצד השני להתעניין ולא לאבד סבלנות, ולכן הפתיחה בשיחה חייבת להיות מושכת ועם הרבה אנרגיה.

הצגת תועלות ויתרונות. חשוב להסביר ללקוח על השירות או המוצר שלנו, בעיקר להדגיש את התועלות והיתרונות הקיימים  ביחס למתחרים .הלקוח צריך להבין מה יוצא לו מזה ומה התועלת שתצמח אם יחליט  לקיים את  הפגישה.

היעד הוא הפגישה. פעמים רבות אנו שוכחים שתפקידו של מוקד טלמיטינג הוא לשווק ללקוח את הפגישה, ולא את המוצר או השירות. התנגדות של הלקוח יכולה לגרום לנו להרחיב ולספר אודות המוצר או השירות, וחשוב להימנע מהסבר מפורט מידיי כדי שהלקוח לא יקבל את כל המידע ויחליט שהפגישה מיותרת עבורו .

תיעוד נתוני השיחה. מוקד טלמיטינג איכותי יתעד את הנקודות המרכזיות שעלו במהלך שיחת התיאום, דבר שמסייע מאוד לסוכני המכירות במעמד הפגישה. בתיעוד נציין מה חשוב ללקוח, האם מעניין אותו מחיר זול, או שחשוב לו יותר לקבל מוצר איכותי שיעניק לו פתרון לבעיה. תיעוד זה יסייע עבור כל מוקד טלמיטינג במעקב אחר הפגישה ותוצאותיה

טיפול בהתנגדויות. במהלך השיחה הלקוח יעלה מספר התנגדויות לקיומה של הפגישה. עלינו להיות מוכנים לכל התנגדות ולספק פתרון אמיתי עבורו. חשוב לטפל בהתנגדות  ברגע שהיא עולה ולא לדלג עליה כי אז הלקוח לא יתקדם איתנו לפגישה.

הכנת נתונים ומסמכים. ישנם מצבים בהם הלקוח יידרש להכין מסמכים שיוצגו לסוכני המכירות במהלך הפגישה, בכדי לקבל נתונים ולהשוות בין המוצר שקיים ללקוח ובין מה שאנו מעוניינים להציע לו. לדוגמא סוכן ביטוח או יועץ משכנתאות לא יוכלו לקיים פגישה ללא מסמכים המציגים את נתוני המשכנתה או את תיק הביטוח הקיים ללקוח.

להציע מספר אפשרויות לפגישה. לאחר שפתרנו את ההתנגדויות ללקוח חשוב לשמור על הרצף בתהליך וישר לעבור לשלב התיאום. נבחר להציע שני מועדים לקיום הפגישה כי במצב זה אנו גורמים ללקוח ל"שכוח" מהשאלה של "האם להיפגש? ", ומובילים אותו לשאלה החשובה של "מתי להיפגש? ".

הכנה וקריאה לסגירה. מוקד טלמיטינג מקצועי יכול לסייע לסוכני המכירות להגדיל את הסיכוי לסגירת עסקה עוד בטרם קיומה של הפגישה. חשוב לדבר עם הלקוח במושגים של "קריאה לסגירה" שייתנו לו להבין כי לאחר שיקבל את כל המידע במעמד הפגישה אנו בטוחים שהוא לא יהסס להצטרף אלינו כלקוח.

לוודא כי הפגישה מתקיימת עם מקבל ההחלטות. חשוב לוודא כי הפגישה תתקיים עם מי שמקבל את ההחלטות. ישנם מקרים בהם תידרש פגישה משותפת עם  בעלי תפקידים בארגון  כי ההחלטה משותפת.

במקרים של פגישות בבית לקוח, חשוב ששני בני הזוג יהיו נוכחים בכדי לחזק ולהגדיל את אחוזי הסגירה.

חזרה על נתוני הפגישה וחיזוק. ברגע שהלקוח אישר את הפגישה וקבענו מועד עם הלקוח, חשוב לחזור בשיחת התיאום על כל פרטי הפגישה, כולל יום ושעה, כתובת מדויקת ונתונים נוספים שהלקוח יצטרך להציג במהלך הפגישה.
לחזק את ההחלטה שלו הלקוח להיפגש עימנו ולתת לו להבין שהוא עשה בחירה מצוינת.
בסיום השיחה חשוב לשלוח ללקוח מייל או הודעת  SMS המפרטת  את פרטי הפגישה.

בקרה על נתוני הפגישות. חשוב למדוד את ביצועי המוקד, מדדי בקרה אלו נועדו לשמר את הפעולות הנכונות שאנו מבצעים ומנגד לשפר את החולשות שלנו. באמצעות המדידה נוכל גם לוודא שאנו חוזרים ללקוחות  שביטלו פגישה ברגע האחרון על מנת לתאם עימם מועד חדש.

איך תוודאו שהפגישות שנקבעו דרך מוקד טלמיטינג הן איכותיות ?

מוקד טלמיטינג יוכל לתאם פגישות איכותיות אך ורק אם יבוצעו תהליכים נכונים, בהם הלקוח יבין את  הצורך והתועלת בקיום הפגישה.

כמו בכל מוקד, גם כאן ישנם מדדי בקרה המסייעים להבין האם הפגישות איכותיות ומה ניתן לשפר בתהליך.

אחוז קיום. מדד זה מציג את כמות הפגישות שהתקיימו מסך כל הפגישות שתואמו  לאותו החודש, כי נכון שחשוב לתאם פגישות אך יותר חשוב שהפגישות אכן יתקיימו.

פגישות ששובצו ובפועל כשמגיעים אליהן לא מתקיימות גורמות להפסד כפול, גם של כסף וגם בזבוז זמן יקר של סוכני המכירות.

אחוז ביטולים. מציג את כמות הפגישות שבוטלו לפני מועד קיומן, מצב שכזה יוצר חלון ריק של סוכני המכירות שיושבים ללא מעש במקום להיות נוכחים בפגישה ולסגור אותה.

מדד זה נובע לרוב בעקבות לחץ של הנציגים במוקד להעלות את הפגישה, למרות שהרגשנו שהלקוח לא באמת יהיה פנוי וזמין לפגישה בשעה שתיאמנו עימו.

אחוז סגירה. מדד זה נובע בעיקר מהיכולות של סוכני המכירות, אך לנציגי מוקד טלמיטינג יש השפעה רבה על סיכויי הסגירה במעמד הפגישה. האם במהלך תיאום הפגישה הנציג דאג לוודא שהמסמכים והנתונים יהיו מוכנים?, האם הוצגו התועלות והיתרונות ללקוח במעמד שיחת התיאום? והאם ענינו ללקוח על הצורך האמיתי בקיום הפגישה ולא בזבזנו לסוכני המכירות זמן יקר בפגישה מיותרת .

אחוז הסגירה מתייחס לסגירה ראשונית במעמד הפגישה המתואמת. כמובן שאם הלקוח החליט לסגור לאחר מספר ימים חשוב למדוד גם את הנתון זה.

ישנם גם נתונים המסייעים בשיפור ביצועי המוקד ומפרטים את זמני השיחה (Talk Time) לעומת זמן הניירת, שזהו הזמן שלא התבצעה שיחה ללקוח וכן מדדים אחרים אשר עוזרים בעיקר להתייעלות המוקד.

לסיכום

  • מוקד טלמיטינג הוא פתרון חשוב לארגונים גדולים ולעסקים קטנים כאחד, לצמיחה בגיוס לקוחות .

 

  • עסקים קטנים יכולים לשכור את שירותיו של מוקד טלמיטינג חיצוני ולחסוך את העלויות הגבוהות הכרוכות בהקמת מוקד שכזה. לשלם רק עבור פגישות שתואמו, ולהגדיל את הלקוחות במיידי.

 

  • חשוב לבחור מוקד טלמיטינג מומלץ ומקצועי, לבחון שאכן כל הפרמטרים מתקיימים בכדי להבטיח תהליך נכון ומבוקר אשר יביא גם לפגישות מרובות וגם לאחוזי סגירה גבוהים.

 

  • מוקד טלמיטינג הינו מוקד מכירות לכל דבר ועניין בו המכירה העיקרית היא הפגישה, כי הרי גם אם בסוף התהליך הלקוח לא מוסר לנו את פרטי האשראי, זו עדיין מכירה.

 

  • חשוב לנתח את מדדי הבקרה והנתונים, בכדי לבחון האם עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו, לבצע מקצה שיפורים ביחס לכל נתון בכדי לשפר את איכות הפגישות .

 

שחקים MEETING מספקת שירותי מוקד טלמיטינג, כך שתוכלו לצמוח ולהרחיב את מעגל הלקוחות במהירות וביעילות.

אהבתם את המאמר? שתפו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

הצטרפו לסיירת הניוזלטר שלנו ותהיו הראשונים לקבל מידע חשוב על טכניקות מכירה, טיפים מקצועיים ומדריכים חינמיים שיסייעו לכם רבות. 

פוסטים אחרונים

תיאום פגישות לסוכני ביטוח –  בואו לגלות את הסוד להצלחה !

תיאום פגישות לסוכני ביטוח – בואו לגלות את הסוד להצלחה !

מוקד תיאום פגישות לסוכני ביטוח הוא כלי חיוני ויעיל בכדי שתוכלו להתפתח ולגייס יותר לקוחות, דבר שיביא לצמיחה ברווחיות  אך…
שירותי קול סנטר –call-center לא רק לעסקים הגדולים !

שירותי קול סנטר –call-center לא רק לעסקים הגדולים !

שירותי קול סנטר הם כלי שימושי ויעיל ביותר בעולם הצרכנות בו אנו חיים. הם מפגישים אותנו פעמים רבות עם נציגים…
מוקד תיאום פגישות – הדרך המהירה והקלה להגדיל הכנסות מיידית

מוקד תיאום פגישות – הדרך המהירה והקלה להגדיל הכנסות מיידית

מוקד תיאום פגישות הוא כלי העזר החשוב ביותר העומד לרשותם של אנשי המכירות בבית העסק, וישנו קשר ישיר בין איכות…

רק מזכירים לכם :]

הצטרפו אלינו ותהיו הראשונים לקבל הטבות,טיפים מקצועיים ומדריכים חינמיים אחת לחודש

לחצו למענה מהיר
1
זמינים גם בוואצאפ
מוקד טלמיטינג – מעכשיו גם לעסקים קטנים.
היי, אנחנו ב שחקים כאן כדי לסייע.
כתבו לנו במה אפשר לעזור ?
Powered by